Thursday 19 March 2009

JADILAH HARI ANDA PENUH DENGAN KEBERKATAN


Assalamualaikum...

Bersabarlah bila bencana datang menimpa
nescaya Tuhan akan mendatangkan jalan keluarnya.

Cubalah ketika anda mendirikan solat subuh, untk duduk dengan khusyuk dan menghadapkan diri anda ke arah kiblat sepuluh minit atau seperempat jam, kemudian lanjutkan dengan memperbanyakkan zikir dan berdoa. Mintalah kepada Allah hari yang indah, hari yang baik penuh keberkatan, hari yang berbahagia, serta hari yang berisi kejayaan, kesolehan, dan keberuntungan. Mintalah kepadaNya hari tanpa mara bahaya, krisis dan masalah. Dan hari yang rezekinya berlimpah, kebaikannya banyak, perlindungannya luas, atau hari yang tiada kekeruhan di dalamnya, yang tiada pula kesusahan dan kesedihan.

Dari Allahlah kebahagiaan dipinta. Dari Allahlah rezeki diharapkan. Dari Allahlah kebaikan diharapkan. Duduk seperti, InsyaAllah akan menjadi jaminan bagimu dalam menghadapi hari yang penuh berkah dan bermanfaat.

Dan ingatlah, bila anda melakukan pekerjaan atau sedang duduk adalah hendaklah anda mendengar sesuatu daru Kitabullah, baik dari kaset mahupun dari radio yang bacaannya dilakukan oleh seorang qari' yang patuh khusyuk', lagi merdu suaranya.
Dia memperdengarkan kepada anda sebahagian dari ayat-ayat Allah SWT yang ada dalam kitabnya dan anda mendengarkannya dengan penuh perhatian dan khusyuk. Maka akan menjadi bersihlah hati anda dari kekeruhan, keraguan dan kecurigaan yang mencemarinya, lalu anda akan kembali menjadi baik keadaannya dan lebih lapang dadanya daripada sebslumnya.

Pesanan saya ngan kekawan, jangan lupa untuk sentiasa membuka lembaran kitab Allah dan membaca dan bertadabbur untuk beberapa minit dalam sehari. paling kurang pun, selepas solat 5 waktu..Renung balik dengan zaman kita sekarang, xyah jauh2. tgk je negara kita malaysia atau negeri atau kampung kita sendiri. Ada berapa orang Islam yang nak membaca dan bertadabbur dengan ayat Quran? Sedangkan org kristian sekarang, memandang agama dan orang islam itu adalah sangat buruk dan teruk di mata mereka. Dengan perbuatan orang Islam,cth kes2 rogol, mencuri, dadah dn sebagainya. semua palakunya dari org Islam. Macamaner tak nya islam itu dipandang buruk oleh mereka. lebih2 lagi memang tujuan mereka utk hapuskan Islam. Yang paling saya nak tekankan, bukannya agama Islam yang teruk tetapi ' PENGANUT ISLAM ' nya yang tidak tahu menilai betapa CANTIK DAN INDAHNYA ISLAM itu.

Kita ubah la diri kita dahulu untuk menjadi seorang muslim yang sejati. Matlamat kita adalah ALLAH SWT.. Mulai hari ini kita berhijrah dan bantu diri kita dan kawan2 utuk bangkit balik Islam di mata semua orang bahawa ISLAM ITU SANGAT CANTIK.
Wallahu'alam...
Luahan dari hatiku..

0 comments:

Post a Comment

 

Dzatun Nithaqaini Copyright © 2008 Black Brown Art Template by Ipiet's Blogger Template