Monday 18 July 2011

Sedia! kegaaariiiisan...Mulaaaa...



” Barang siapa bertaqwa kepada Allah niscaya Dia akan mengadakan bagimu jalan keluar. Dan memberinya rezeki dari arah yang tiada disangka – sangkanya. Dan barang siapa yang bertawakkal kepada Allah niscaya Allah akan mencukupkan {keperluannya}…. "
”[Surah Ath Thalaaq : 2-3]


Tinggal beberapa hari lagi menunggu saat ramadhan tiba lagi.. Rasa tak sabar.. Berusaha untuk habiskan beberapa lembaran al-Quran lagi hingga juzuk 30 untuk khatamkan bacaan sebelum datangnya ramadhan .. InsyaAllah..

Setiap malam sebelum tidur, merenung dan muhasabah diri untuk menyiapkan diri ke ramadhan akan datang tak lama lagi.. Ahleen ya Ramadhan Karim..

Mampukah lagi untuk khatamkan 30 juzuk untuk ramdahan kali ini seperti tahun-tahun sebelum ini.. mampukah untuk beribadat kepad Nya.. Mampukah berhijrah kepada yang lebih baik dari ramadhan yang sebelumnya.. Mampukah untuk berdiri menghadapNya sepertiga malam..

Ku serahkan segalaNya.. Hanya Allah tempat berserah dan berdoa untuk kesejahteraan diri dalam menempuh bulan yang berkah serta rahmat..

Ya Allah, didiklah hambaMu yang lemah ini dan berikan kekuatan dalam menempuh dugaanMu..
Semoga ramadhan kali ini memberi satu dan seribu karahmatan dan keberkatan, kesejahteraan dan keimanan yang teguh..

Amin Ya Rabbal'alamin...





0 comments:

Post a Comment

 

Dzatun Nithaqaini Copyright © 2008 Black Brown Art Template by Ipiet's Blogger Template