Saturday 18 February 2012

Matlamat 1433H / 2012M


Fuhhh... Berdebu nyee.. Lame dah tak update, sibuk memanjang je (^_^)

Pejam pelik, dah masuk 1433H /2012M.. Masa berlalu dengan pantas tanpa kita sedari. .Adakah begitu juga perkara-perkara yang kita lakukan sepanjang kehidupan, semenjak kita sudah tahu membezakan baik buruk sehingga dewasa seperti ini ditimbang dengan betul?? Muhasabah diri kita setiap hari!

Alhamdulillah, kerna Iman dan Islam kita masih diberi kesempatan untuk menilai setiap nikmat yang Allah SWT kurniakan untuk kita dan bersyukur itu adalah satu ungkapan yang begitu indah untuk diluahkan kepadaNya..

Sehingga hari ini, sebagai hamba kita masih perlu bersyukur dan bersabar dengan setiap dugaan, cabaran dan kebahagian yang Allah berikan kepada kita.. Banyak dugaan yang ditempuhi dan begitu juga dengan kebahagiaan yang kita rasai.. Semuanya perlu diungkapkan dengan bersyukur walaupun pahit yang ditelan.. Jangan mudah mengeluh dengan sesuatu yang kita rasai susahnya dugaan tersebut tetapi disebalik kesusahan itu pasti ada kesenangan yang besar Allah SWT ingin berikan di kemudian harinya..

Dan hari ini juga, kita akan teruskan dengan bersabar untuk setiap inci kehidupan dengan bermacam-macam onak duri di muka bumi ini yang sentiasa mengekori dari arah belakang kita.. Dengan bersyukur dan bersabar la yang akan memberi kebahagiaan dunia dan akhirat..

Belajar untuk menjadi orang yang bersyukur dan bersabar..

Tahun 1433H sudah bermula.. Azam ana kali ini adalah untuk meningkatkan lagi keperibadian menjadi seorang yang sentiasa bersyukur dan bersabar. Amin..

Wallahu'alam..

0 comments:

Post a Comment

 

Dzatun Nithaqaini Copyright © 2008 Black Brown Art Template by Ipiet's Blogger Template